Kostenlos im Probemonat

Kostenlos im Probemonat

Streame eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Flexibel pausieren oder jederzeit kündigen.
Für 24,95 € kaufen

Für 24,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Amazon Prime und Audible Logo

Bist du Amazon Prime-Mitglied?

Audible 60 Tage kostenlos testen

    Inhaltsangabe

    The New York Times best seller that gives listeners a paradigm-shattering new way to think about motivation from the author of When: The Scientific Secrets of Perfect Timing.

    Most people believe that the best way to motivate is with rewards like money - the carrot-and-stick approach. That's a mistake, says Daniel H. Pink (author of To Sell Is Human: The Surprising Truth About Motivating Others). In this provocative and persuasive new book, he asserts that the secret to high performance and satisfaction - at work, at school, and at home - is the deeply human need to direct our own lives, to learn and create new things, and to do better by ourselves and our world. Drawing on four decades of scientific research on human motivation, Pink exposes the mismatch between what science knows and what business does - and how that affects every aspect of life. He examines the three elements of true motivation - autonomy, mastery, and purpose - and offers smart and surprising techniques for putting these into action in a unique book that will change how we think and transform how we live.

    ©2009 Daniel H. Pink (P)2009 Penguin

    Kritikerstimmen

    "Pink makes a convincing case that organizations ignore intrinsic motivation at their peril." (Scientific American)

    "Persuasive...Harnessing the power of intrinsic motivation rather than extrinsic remuneration can be thoroughly satisfying and infinitely more rewarding." (Miami Herald)

    "These lessons are worth repeating, and if more companies feel emboldened to follow Mr. Pink's advice, then so much the better." (Wall Street Journal)

    Das sagen andere Hörer zu Drive

    Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
    Gesamt
    • 4.5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      85
    • 4 Sterne
      31
    • 3 Sterne
      10
    • 2 Sterne
      2
    • 1 Stern
      0
    Sprecher
    • 4.5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      71
    • 4 Sterne
      30
    • 3 Sterne
      3
    • 2 Sterne
      0
    • 1 Stern
      1
    Geschichte
    • 4.5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      61
    • 4 Sterne
      31
    • 3 Sterne
      8
    • 2 Sterne
      3
    • 1 Stern
      0

    Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

    Sortieren nach:
    Filtern:
    • Gesamt
      2 out of 5 stars
    • Sprecher
      1 out of 5 stars
    • Geschichte
      2 out of 5 stars

    Veraltet

    Der Inhalt des Buches ist veraltet. Der Sprecher erzählt Offensichtliches und Belanglosigkeiten auf sehr amerikanisch-enthusiastische Art, was peinlich bis komisch ist. Es ist nicht wirklich berichtenswert, dass die Motivationsdynamik von Menschen komplexer ist als carrot and stick. Bei dem Kapitel in dem voller Erstaunen berichtet wird, dass Wikipedia die Enzyklopädie von Microsoft übertrumpfte und Coporate Server auf Linux laufen bin ich ausgestiegen. Flacher Inhalt sensationalistisch erzählt

    5 Leute fanden das hilfreich

    • Gesamt
      5 out of 5 stars
    • Sprecher
      5 out of 5 stars
    • Geschichte
      5 out of 5 stars

    Thought provoking... with an overall impact for all areas of life

    I started this book with an interest in the business aspect of motivation. What I learned and took away does impact all areas of my life. Work, relationships, childcare... very thought provoking and I still have to digest the insights.

    1 Person fand das hilfreich

    • Gesamt
      3 out of 5 stars
    • Sprecher
      4 out of 5 stars
    • Geschichte
      3 out of 5 stars

    Not exactly wrong, not exactly dense in insight

    The importance of intrinsic motivation gets presented, at times using subtle fallacies and silly buzzwords. Many referenced experiments are interesting. And the overall, bird's eye conclusion does seem more or less correct. Overall, IMO it was too shallow to justify its length. A point about rewards distracting from intrinsic motivation was well-made. But otherwise, I could've done without a lot of rehashing of common talking points and would be interested in a more detailed and rigorous analysis of where motivation actually comes from, a topic barely scratched here. Instead, you hear about a "human operating system 3.0", how unexpressed motivations somehow refute economics, and similar cues to roll your eyes.

    • Gesamt
      4 out of 5 stars
    • Sprecher
      4 out of 5 stars
    • Geschichte
      3 out of 5 stars

    Interesting read, fit for business who rely on innovation and creativity

    Good overview on the topic of motivation. I would have appreciated more data and studies to be woven in as well as more acknowledgment that at the moment, we still have many jobs that people are not necessarily intrinsically motivated to do. Also, it would be interesting to focus more on how one can inspire intrinsic Motivation.

    • Gesamt
      5 out of 5 stars
    • Sprecher
      5 out of 5 stars
    • Geschichte
      5 out of 5 stars

    Sehr Hörenswert auch wenn nicht brandaktuell

    Sehr schöne und bildliche Beispiele verschiedener Methoden in der Unternehmenswelt. Die beschriebenen motivations Förder Möglichkeiten sind gut übertragbar in alle Belange des Lebens.