Secondhand Time
The Last of the Soviets
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
0,00 € im Probezeitraum
BEFRISTETES ANGEBOT
Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate + 15 € Audible-Guthaben
Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible Premium Mitgliedshaft für nur 0,99 € pro Monat. Dazu erhältst du ein Bonusguthaben von 15 € für Audible.de. Du wirst per Mail benachrichtigt.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Für 27,95 € kaufen
Über diesen Titel
When the Swedish Academy awarded Svetlana Alexievich the Nobel Prize, it cited her for inventing “a new kind of literary genre,” describing her work as “a history of emotions—a history of the soul.” Alexievich’s distinctive documentary style, combining extended individual monologues with a collage of voices, records the stories of ordinary women and men who are rarely given the opportunity to speak, whose experiences are often lost in the official histories of the nation.
In Secondhand Time, Alexievich chronicles the demise of communism. Everyday Russian citizens recount the past thirty years, showing us what life was like during the fall of the Soviet Union and what it’s like to live in the new Russia left in its wake. Through interviews spanning 1991 to 2012, Alexievich takes us behind the propaganda and contrived media accounts, giving us a panoramic portrait of contemporary Russia and Russians who still carry memories of oppression, terror, famine, massacres—but also of pride in their country, hope for the future, and a belief that everyone was working and fighting together to bring about a utopia. Here is an account of life in the aftermath of an idea so powerful it once dominated a third of the world.
A magnificent tapestry of the sorrows and triumphs of the human spirit woven by a master, Secondhand Time tells the stories that together make up the true history of a nation. “Through the voices of those who confided in her,” The Nation writes, “Alexievich tells us about human nature, about our dreams, our choices, about good and evil—in a word, about ourselves.”
Read by a full cast:
Amanda Carlin
Mark Bramhall
Cassandra Campbell
Kimberly Farr
Kirby Heyborne
Hillary Huber
Rebecca Lowman
Jorjeana Marie
Coleen Marlo
Kathleen McInerney
Fred Sanders
Praise for Svetlana Alexievich and Secondhand Time
“For her polyphonic writings, a monument to suffering and courage in our time.”—Nobel Prize Committee
“For the past thirty or forty years [Alexievich has] been busy mapping the Soviet and post-Soviet individual, but [her work is] not really about a history of events. It’s a history of emotions . . . a history of the soul.”—Sara Danius, permanent secretary of the Swedish Academy
“Secondhand Time [is Alexievich’s] longest and most ambitious project to date: an effort to use an oral history of the nineties to understand Soviet and post-Soviet identity.”—The New Yorker
“In this spellbinding book, Svetlana Alexievich orchestrates a rich symphony of Russian voices telling their stories of love and death, joy and sorrow, as they try to make sense of the twentieth century, so tragic for their country.”—J. M. Coetzee
“[Alexievich’s] books are woven from hundreds of interviews, in a hybrid form of reportage and oral history that has the quality of a documentary film on paper. But Alexievich is anything but a simple recorder and transcriber of found voices; she has a writerly voice of her own which emerges from the chorus she assembles, with great style and authority, and she shapes her investigations of Soviet and post-Soviet life and death into epic dramatic chronicles as universally essential as Greek tragedies. . . . A mighty documentarian and a mighty artist.” —Philip Gourevitch
Noch keine Rezensionen vorhanden
