Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

  • Horror

  • A Very Short Introduction
  • Von: Darryl Jones
  • Gesprochen von: Gareth Richards
  • Spieldauer: 4 Std. und 35 Min.
  • 4,5 out of 5 stars (2 Bewertungen)
Angebot endet am 01.05.2024 um 23:59 Uhr. Es gelten die Teilnahmebedingungen.
Aktiviere das begrenzte Angebot und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach den 3 Monaten erhälst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Horror Titelbild

Horror

Von: Darryl Jones
Gesprochen von: Gareth Richards
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Jederzeit kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 14,95 € kaufen

Für 14,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Fear is one of the most primal human emotions, and one of the hardest to reason with and dispel. So why do we scare ourselves? It seems almost mad that we would frighten ourselves for fun, and yet there are thousands of books, films, games, and other forms of entertainment designed to do exactly that.

Ranging from vampires, ghosts, and werewolves to mad scientists, Satanists, and deranged serial killers, the cathartic release of scaring ourselves has made its appearance in everything from Shakespearean tragedies to internet memes. Exploring the key tropes of the genre, including its monsters, its psychological chills, and its love affair with the macabre, this Very Short Introduction discusses why horror stories disturb us, and how society responds to literary and film representations of the gruesome and taboo.

Analyzing the way in which horror has been used throughout history to articulate the fears and taboos of the current generation, Darryl Jones considers the continuing evolution of the genre today. As horror is mass marketed to mainstream society in the form of romantic vampires and blockbuster hits, it also continues to maintain its former shadowy presence on the edges of respectability, as banned films and violent internet phenomena push us to question both our own preconceptions and the terrifying capacity of human nature.

©2021 Darryl Jones (P)2021 Tantor

Das könnte dir auch gefallen

Das sagen andere Hörer zu Horror

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    5 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    5 out of 5 stars

Surprisingly insightful

Insights I gained:

Literature, especially high literature, has always included horror, since the very beginning. Even one of the first works of literature, the Gilgamesh epos, contains a ghost story (actually, "Inanna in the Underworld" is even older, and tells of a trip to the Sumerian hell gone awry). Shakespeare's Titus Andronicus contains horror that easily rivals a Clive Barker.

And this is surprising: Why are ghost and werewolf stories - in some variants - found in nearly every culture? Why are we fascinated, or horrified, and about what? Asking these questions lead the author to a number of rather surprising answers, and this is where the true strength of this audio book lies.

Darryl Jones also gives an overview of the history of horror literature, horror movies and selected other media. He demonstrates quite convincingly how they reflect the discussions and often hidden fears of their time of writing , etc. The major subgenres and a nearly exhausting number of classics are discussed - brief enough, but except for the last (post-2000) overview, the amount of works discussed and the time given for each was perfect for me.

The author draws extensively from many fields, from history to literature and psychology, and blends all the perspectives in one fresh thought after the other. I learned a lot and found myself intrigued over and over again.

Thus, one of the best audio books I've listened to this year. Best marks. (Great speaker, too.)

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

1 Person fand das hilfreich