The Gospel Singer Titelbild

The Gospel Singer

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible Premium Mitgliedshaft für nur 0,99 € pro Monat. Dazu erhältst du ein Bonusguthaben von 15 € für Audible.de. Du wirst per Mail benachrichtigt.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Gospel Singer

Von: Harry Crews, Kevin Wilson - introduction
Gesprochen von: Matt Godfrey
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 18,95 € kaufen

Für 18,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate + 15 € Audible-Guthaben. Danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

“Harry Crews is magnificently twisted and brutally funny.” - Carl Hiaasen

A Penguin Classic


Golden-haired, with the voice of an angel and a reputation as a healer, the Gospel Singer appeared on the cover of LIFE and brought thousands to their knees in Carnegie Hall. But for all his fame, he is a man in mortal torment that drives him back to his obscure and wretched hometown of Enigma, Georgia. But by the time his Cadillac pulls into Enigma, he discovers an old friend is being held at tenuous bay from a lynch mob. As Harry Crews’s first novel unfolds, the Gospel Singer is forced to give way to his torment, and in doing so he reveals to the believers who have gathered at his feet just how little he is God’s man, and how much he has contributed to the corruption of each of them.
Belletristik Horror Klassiker

Diese Titel könnten dich auch interessieren

The Knockout Artist Titelbild
Hard Rain Falling Titelbild
The Violent Bear It Away Titelbild
Inherent Vice Titelbild
Demon Copperhead Titelbild
Songs of a Dead Dreamer and Grimscribe Titelbild
Train Dreams Titelbild
Gateways to Abomination Titelbild
The Peregrine Titelbild
Roadside Picnic Titelbild
Lincoln in the Bardo Titelbild
The Stars My Destination Titelbild

Kritikerstimmen

The Gospel Singer was an assertion of Crews’s Southernness, of his claim both to the lofty inheritance of Faulkner and O’Connor and to the clipped, enchorial rhythms of Bacon County.”
—Charlie Lee, Harper's


“Flannery O’Connor on steroids.”
—John Williams, GQ

“I don’t know where [Harry Crews’s] narrative magic comes from, but it is firmly there.”
—Joseph Heller

“…a bona fide Southern writer in the vein of Flannery O’Connor, whose unvarnished language and absurdist take on life among the lower rungs of the region’s social ladder [is] shot through with a rough-and-tumble kind of empathy….it was with great pleasure that I spent last weekend reading The Gospel Singer,… a darkly funny tragedy…. The world he writes about is violent and ruthless….But there’s a point to Crews’ madness, and always present is a throughline of empathy…”
Atlanta Journal Constitution

“Critics and awards anoint some authors as legends. Others depend on word-of-mouth and prose that stands the test of time….There is nothing folksy, never mind pastoral or genteel, about Crews. With caustic and fabulist writing, he exhumed the ghosts of America’s original sin…..Crews captured the raw essence of humanity in both fiction and nonfiction. Side by side, these reissues form the complete picture of an imperfect man who charged hard into extremes to escape his cultural inheritance.”
—Lauren Leblanc, Los Angeles Times
Noch keine Rezensionen vorhanden