Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Angebot endet am 01.05.2024 um 23:59 Uhr. Es gelten die Teilnahmebedingungen.
Aktiviere das begrenzte Angebot und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach den 3 Monaten erhälst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
How to Be Alone Titelbild

How to Be Alone

Von: Jonathan Franzen
Gesprochen von: Jonathan Franzen, Brian d'Arcy James
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Jederzeit kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 19,95 € kaufen

Für 19,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Passionate, strong-minded nonfiction from the National Book Award-winning author of The Corrections

Jonathan Franzen's The Corrections was the best-loved and most-written-about novel of 2001. Nearly every in-depth review of it discussed what became known as "The Harper's Essay," Franzen's controversial 1996 investigation of the fate of the American novel. This essay is reprinted for the first time in How to be Alone, along with the personal essays and the dead-on reportage that earned Franzen a wide readership before the success of The Corrections. Although his subjects range from the sex-advice industry to the way a supermax prison works, each piece wrestles with familiar themes of Franzen's writing: the erosion of civic life and private dignity and the hidden persistence of loneliness in postmodern, imperial America. Recent pieces include a moving essay on his father's stuggle with Alzheimer's disease (which has already been reprinted around the world) and a rueful account of Franzen's brief tenure as an Oprah Winfrey author.

As a collection, these essays record what Franzen calls "a movement away from an angry and frightened isolation toward an acceptance—even a celebration—of being a reader and a writer." At the same time they show the wry distrust of the claims of technology and psychology, the love-hate relationship with consumerism, and the subversive belief in the tragic shape of the individual life that help make Franzen one of our sharpest, toughest, and most entertaining social critics.

©2002, 2003 Jonathan Franzen (P)2002 Simon & Schuster

Kritikerstimmen

“A graceful meditation on reading and writing in a digital age . . . Franzen probes two very simple ideas: 'the movement away from an angry and frightened isolation toward an acceptance--even a celebration--of being a reader and a writer' and 'the problem of preserving individuality and complexity in a noisy and distracting mass culture.'” —Henry L. Carrigan, Jr., The Altanta Journal-Constitution

“Franzen believes the monolithic quality of the U.S. media, its jingoistic flattening of complex issues and the rush to hop on the information superhighway are a constant assault on the internal lives of Americans . . . These are essays about the pain of being an American in a time when the means to alleviating pain threaten to dehumanize pain itself, when the means for entertaining ourselves have become so sophisticated it's almost hard to complain. There's some boldness, then, in how Franzen reclaims his pain on the page, owning up to it and, as any good journalist will, making it our own, too.” —John Freeman, The San Francisco Chronicle

“Although Franzen calls them 'essays' many of these pieces are reportage. He's good at it . . . All these pieces place both writer and reader on firm ground . . . He goes out on many a limb (as essayists should) and gives us a good many things to think about, such as the blurring line between private and public behavior in the age of the 24-hour news cycle.” —Dan Sullivan, Minneapolis Star-Tribune

Das könnte dir auch gefallen

Weitere Titel des Sprechers

Das sagen andere Hörer zu How to Be Alone

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    1
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.