Papers, Please: Can bureaucracy accommodate morality?
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
-
Gesprochen von:
-
Von:
Über diesen Titel
In this podcast episode, we delve into "Papers, Please," the 2013 simulation game which immerses players in the role of an immigration officer in the fictional country of Arstotzka. Through its gameplay mechanics and narrative, we examine the moral dilemmas faced by bureaucrats tasked with enforcing strict border control policies. Join us as we explore whether bureaucratic systems can uphold moral values amidst the complexities of governance and individual decision-making.
Works mentioned:
- Cabellos, B., Pozo, J.I., Marín-Rubio, K. and Sánchez, D.L., 2022. Do pro-social video games promote moral activity?: an analysis of user reviews of Papers, Please. Education and Information Technologies, 27(8), pp.11411-11442.
- Kelly, M., 2018. The game of politics: Examining the role of work, play, and subjectivity formation in papers, please. Games and Culture, 13(5), pp.459-478.
- Morrissette, J., 2017. Glory to Arstotzka: Morality, rationality, and the iron cage of bureaucracy in Papers, Please. Game Studies, 17(1).
- Yee, N., 2006. The labor of fun: How video games blur the boundaries of work and play. Games and culture, 1(1), pp.68-71.
Write to us! - levellerpodcast@gmail.com
Avatars by MostlyPixels / Lunaii @ https://www.avatarsinpixels.com/
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Noch keine Rezensionen vorhanden
