Titian at the National Gallery Titelbild

Titian at the National Gallery

Cv/Visual Arts Research, Book 293

Reinhören
Zeitlich begrenztes Angebot

3 Monate kostenlos
0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen
Aktiviere das befristete Angebot, mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach 3 Monaten bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Titian at the National Gallery

Von: Edward Lucie-Smith
Gesprochen von: Charles Johnston
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

Für 4,95 € kaufen

Für 4,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

This essay by Edward Lucie-Smith explores the dynamic of Titian, exhibited in a major collection of his key paintings at the National Gallery London.

The Titian Show at the National Gallery here in London has just opened to the public again. It was available for just three days before the big lockdown. Now, it is with us once more, though on rather different terms from what was the case previously. You have to book a time. You have to be wearing a mask. You have to maintain distance between yourself and other visitors booked in for the same slot. Is it worth the hassle? Yes, of course it is. Titian is one of the greatest figures in the history of Western art.

The show consists of relatively few paintings: a series of large compositions that Titian called "poesie" - "poetries" - based on the work of the Latin poet Ovid. The patron for whom they were produced was Philip II of Spain. They were delivered, when ready, to various addresses all over Europe, depending on where in the Hapsburg dominions, or in England as the royal husband of Queen Mary I, that Philip happened to be at the time.

The likelihood is that the series hasn’t been seen all together in one location for about 400 years. In fact, it’s possible that they’ve never been seen together previously. Titian’s correspondence with the patron and also the finished works were sent to a number of different locations, as the things progressed.

©2020 Cv Publications (P)2020 Cv Publications
Kunst

Das sagen andere Hörer zu Titian at the National Gallery

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.