Wir haben eine für Screen-Reader optimierte Seite erstellt. Um die Barrierefreiheit unserer Seite für Sie zu verbessern, bieten wir Ihnen eine einfacher zu navigierenden Seite an. Diese finden Sie unter der Web-Adresse www.audible.de/access.
The Wisdom of Crowds Hörbuch

The Wisdom of Crowds: Why the Many Are Smarter than the Few

Regulärer Preis:18,15 €
  • Details zum Angebot:
    • 1 Hörbuch pro Monat
    • 30 Tage kostenlos testen
    • Dann 9,95 € pro Monat
    • Jederzeit kündbar
  • - oder -

Inhaltsangabe

In this endlessly fascinating book, New Yorker columnist James Surowiecki explores a deceptively simple idea that has profound implications: large groups of people are smarter than an elite few, no matter how brilliant. Groups are better at solving problems, fostering innovation, coming to wise decisions, even predicting the future.

This seemingly counterintuitive notion has endless and major ramifications for how businesses operate, how knowledge is advanced, how economies are (or should be) organized and how we live our daily lives. With seemingly boundless erudition and in delightfully clear prose, Surowiecki ranges across fields as diverse as popular culture, psychology, economic behaviorism, artificial intelligence, military history, and political theory to show just how this principle operates in the real world.

Despite the sophistication of his arguments, Surowiecki presents them in a wonderfully entertaining manner. The examples he uses are all down-to-earth, surprising, and fun to ponder. Why is the line in which you're standing always the longest? Why is it that you can buy a screw anywhere in the world and it will fit a bolt bought ten-thousand miles away? Why is network television so awful? If you had to meet someone in Paris on a specific day but had no way of contacting them, when and where would you meet? Why are there traffic jams? What's the best way to win money on a game show? Why, when you walk into a convenience store at 2:00 A.M. to buy a quart of orange juice, is it there waiting for you? What do Hollywood mafia movies have to teach us about why corporations exist?

The Wisdom of Crowds is a brilliant but accessible biography of an idea, one with important lessons for how we live our lives, select our leaders, conduct our business, and think about our world.

©2004 James Surowiecki; (P)2004 Random House, Inc. Random House Audio, a division of Random House, Inc.

Kritikerstimmen

"Surowiecki's style is pleasantly informal, a tactical disguise for what might otherwise be rather dense material. He offers a great introduction to applied behavioral economics and game theory." (Publishers Weekly)
"The author has a knack for translating the most algebraic of research papers into bright expository prose..." (The New York Times Book Review)

Hörerrezensionen

Bewertung

4.3 (4 )
5 Sterne
 (1)
4 Sterne
 (3)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (0)
Gesamt
0 (0 )
5 Sterne
 (0)
4 Sterne
 (0)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (0)
Geschichte
0 (0 )
5 Sterne
 (0)
4 Sterne
 (0)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (0)
Sprecher
Sortiert nach:
  •  
    Chrissi Amsterdam 24.07.2007
    Chrissi Amsterdam 24.07.2007
    Mal mit
    „hilfreich“
    bewertet
    11
    Bewertungen
    Rezensionen
    57
    18
    Mir folgen
    Ich folge
    0
    0
    Gesamt
    "Wieder ein Volltreffer..."

    Wieder ein interessant vorgetragener, geisterweiternder Beitrag für interessierte Köpfe!! Neue Einsichten gut und erzählerisch dargebracht...Die Dynamik von Gruppen war bisher bei mir reduziert auf Mobs und Fußballfans. Daß Gruppendynamik noch ganz andere Seiten hat und überaus, für die kulturelle Zukunft gewinnbringend, genutzt werden kann, ist mir hier deutlich geworden...

    0 von 0 Hörern fanden diese Rezension hilfreich

Missbrauch melden

Entspricht diese Rezension nicht unseren Richtlinien für Rezensionen oder ist in anderer Weise unzumutbar und sollte deshalb von unserer Website entfernt werden? Dann klicken Sie bitte auf "Bei Audible melden".

Abbrechen

Vielen Dank!

Wir werden die Rezension prüfen und das Nötige veranlassen.