Jetzt kostenlos testen

Danach 9,95 € pro Monat. Jederzeit kündbar.

ODER
Im Warenkorb

Bist du Amazon Prime-Mitglied?

Audible 60 Tage kostenlos testen

    Inhaltsangabe

    Why does a bad impression last longer than a good one? 

    Why does losing money affect us more than gaining it? 

    What makes phobias so hard to shake? 

    The answer is the negativity bias - or in other words, the power of bad. As John Tierney and Roy F. Baumeister show, we are wired to react to bad over good. It makes sense in evolutionary terms, but in our modern world the lure of bad is, well, bad. It governs people's moods, drives marketing and dominates our news. It can explain everything from why wars start or couples divorce to why we mess up job interviews or feud with neighbours. 

    But there is good news. By using smart strategies from new science, we can train our brains to get better at spotting our own negativity bias and even using its power for positive results. Properly understood, bad can end up being a force for good. 

    ©2019 John Tierney, Roy F. Baumeister (P)2019 Penguin Audio

    Das könnte dir auch gefallen

    Das sagen andere Hörer zu The Power of Bad

    Bewertung
    Gesamt
    • 5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      3
    • 4 Sterne
      1
    • 3 Sterne
      0
    • 2 Sterne
      0
    • 1 Stern
      0
    Sprecher
    • 4.5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      1
    • 4 Sterne
      1
    • 3 Sterne
      0
    • 2 Sterne
      0
    • 1 Stern
      0
    Geschichte
    • 4.5 out of 5 stars
    • 5 Sterne
      1
    • 4 Sterne
      1
    • 3 Sterne
      0
    • 2 Sterne
      0
    • 1 Stern
      0

    Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

    Es gibt noch keine Rezensionen