The Murder Room
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
0,00 € im Probezeitraum
BEFRISTETES ANGEBOT
Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Für 22,95 € kaufen
-
Gesprochen von:
-
Charles Keating
-
Von:
-
P. D. James
Über diesen Titel
The case is fraught with danger and complications from the outset, but for Dalgliesh the complications are unexpectedly profound. His new relationship with Emma Lavenham—introduced in the last Dalgliesh novel, Death in Holy Orders—is at a critical stage. Now, as he moves closer and closer to a solution to the puzzle, he finds himself driven further and further from commitment to the woman he loves.©2003 P.D. James; (P) 2003 Random House, Inc., Random House Audio, A Division Of Random House, Inc.
Kritikerstimmen
“[A] superbly realized setting. . . . The plot unfolds at its Jamesian leisure; the rich, almost posh quality of its slow unveiling allows for sharp sketches of character and place. . . . [James] ought never to be confused with such practitioners of the murder-in-the-vicarage genre as Agatha Christie. She is subtler, more sophisticated, much more adept at creating character, and her social conservatism gives her a much darker view of human nature.”
—Martin Levin, The Globe and Mail
“The premise is delicious.”
—Telegraph (UK)
“The Murder Room is a brilliantly crafted novel, brimming with detail and rich in suspense; a further testament to James’s skills in both.”
—Waterstone’s Books Quarterly (UK)
“If crime fiction were classical music, P. D. James’s books would be filed under Grand Opera. In a sense, James is the last of the great Golden Age crime writers. She has an instinctive grasp of narrative: despite the leisurely prose, the shocks are beautifully handled. The plot purrs along like a well-designed and well-maintained engine. James writes with rare authority about the civil service, the police and the justice system. She also does an exceptionally good corpse—she never cheapens the physical appearance of death, but describes it with both respect and clinical attention to detail.”
—The Independent (UK)
“James’s eye for architecture and nature is rare in most genres of the novel now, and this skill for physical description—along with her psychological acuity.”
—The Guardian (UK)
—Martin Levin, The Globe and Mail
“The premise is delicious.”
—Telegraph (UK)
“The Murder Room is a brilliantly crafted novel, brimming with detail and rich in suspense; a further testament to James’s skills in both.”
—Waterstone’s Books Quarterly (UK)
“If crime fiction were classical music, P. D. James’s books would be filed under Grand Opera. In a sense, James is the last of the great Golden Age crime writers. She has an instinctive grasp of narrative: despite the leisurely prose, the shocks are beautifully handled. The plot purrs along like a well-designed and well-maintained engine. James writes with rare authority about the civil service, the police and the justice system. She also does an exceptionally good corpse—she never cheapens the physical appearance of death, but describes it with both respect and clinical attention to detail.”
—The Independent (UK)
“James’s eye for architecture and nature is rare in most genres of the novel now, and this skill for physical description—along with her psychological acuity.”
—The Guardian (UK)
Extremely satisfying
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Schöner Krimi-Schmöker
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
