Strategic Risk Management Titelbild

Strategic Risk Management

New Tools for Competitive Advantage in an Uncertain Age

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Strategic Risk Management

Von: Paul C. Godfrey, Emanuel Lauria, John Bugalla, Kristina Narvaez
Gesprochen von: Joe Bronzi
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

This audiobook presents a new approach to risk management that enables executives to think systematically and strategically about future risks and deal proactively with threats to their competitive advantages in an evermore volatile, uncertain, complex, and ambiguous world.

Organizations typically manage risks through traditional tools such as insurance and risk mitigation. Some employ enterprise risk management which looks at risk holistically throughout the organization. But these tools tend to focus organizational attention on past actions and compliance. Executives need to tackle risk head-on as an integral part of their strategic planning process, not by looking in the rearview mirror.

Strategic risk management (SRM) is a forward-looking approach that helps teams anticipate events or exposures that fundamentally threaten or enhance a firm’s position.

The authors - experts in both business strategy and risk management - define strategic risks and show how they differ from operational risks. They offer a road map that describes architectural elements of SRM (knowledge, principles, structures, and tools) to show how leaders can integrate them to effectively design and implement a future-facing SRM program.

SRM gives organizations a competitive advantage over those stuck in outdated risk management practices. For the first time, it enables them to look squarely out the front windshield.

©2020 Paul C. Godfrey, Emanuel V. Lauria, Jr., John A. Bugalla, Kristina L. Narvaez (P)2020 Paul C. Godfrey, Emanuel V. Lauria, Jr., John A. Bugalla, Kristina L. Narvaez
Management & Leadership
Noch keine Rezensionen vorhanden