
Santa Fe Locomotive Development
A Pictorial History in Chronological Order Steam to Diesel 1869-1957
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
3 Monate kostenlos
Für 7,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Paul Bright
-
Von:
-
Larry E. Brasher
Über diesen Titel
This book encompasses in brief the story of Madame Queen and embraces steam locomotive development on the Santa Fe from 1869 to the officially announced end of steam operations in 1953. The actual end date of steam operation was August 1957.
Presented for the first time in chronological order in one publication, here is a brief story of motive power development on the Atchison, Topeka, & Santa Fe Railway. Representative locomotive types and classes are shown as technology developed, thus the overlap between the fruition of steam perfection and early diesel development is demonstrated.
This work is a collaborative effort between Sam D. Teague, President of the Railroad Artifact Preservation Society, Inc. and Larry E. Brasher, author of Santa Fe Locomotive Development, which was published by Signature Press in 2006.
©2010 Larry E Brasher (P)2016 Railroad Artifact Preservation Society