Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Raising the Bar
- 100 Years of Black British Theatre and Screen
- Gesprochen von: Lenny Henry, full cast
- Spieldauer: 2 Std. und 16 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
2,95 €/Monat für 3 Monate
Für 19,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
Lenny Henry presents this groundbreaking BBC radio series exploring a century of black British theatre, TV and film
In this fascinating ten-part series, Lenny Henry traces the long and painful road that black Britons have travelled on stage and screen, from the overt racial discrimination of the 19th Century, via the thinly veiled slurs that persisted through the first 70 years of the 20th, to today's more equal society.
Interviewing playwrights, actors, directors and filmmakers – including Mustapha Matura, Roy Williams, Lolita Chakrabarti, Michael Buffong, Horace Ové and Steve McQueen – he tells the story of black drama and the influential artists who have shaped it over the past hundred years.
Beginning with the breakthrough arrival of Kwame Kwei-Armah's celebrated tragedy Elmina's Kitchen to the West End, he goes on to examine the evolving depiction of Afro-Caribbeans on TV from Love Thy Neighbour to Desmond’s; explores the complex stage history of Othello; focuses on how Caribbean migration has been reflected on stage and screen; and journeys back to the 1960s and 70s to explore the spirit of protest that welled up with the advent of the Black Power movement.
In addition, he looks at the burgeoning black theatre companies of the 1970s and 80s; charts the breakthrough of a host of powerful new voices in the 90s; scrutinizes attitudes towards homosexuality; investigates the current blossoming of new theatrical voices with roots in Africa and concludes with a look at future prospects and opportunities for black British talent.