Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Pissing on the Pissoir
- Studies in World Art, Book 132
- Gesprochen von: Joe Van Riper
- Spieldauer: 10 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
2,95 €/Monat für 3 Monate
Für 4,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
Dr. Glyn Thompson’s digital book, Duchamp’s Urinal? The Facts Behind the Façade, at first tends to make the heart sink. "Do I really want," one tends to ask oneself, "to learn this much about the trade in porcelain sanitary wares, as it existed in the United States during the second decade of the 20th century?" Dr. Thompson has done his homework, and he is insistent that you should do it too. "No skipping over the chapter-and-verse, boy, in search of something a bit racier."
Some of the facts are, however, sufficiently racy in themselves. The urinal, or Fountain, as it is now officially called, turns out not to have been the work - or wheeze - of Duchamp himself, but that of a mad German baroness called Elsa von Freytag-Loringhoven. Her biographical details are almost too good to be true. Her maiden name was Plötz (as in "I’m just going to plotz here and wait while you do the shopping."). She was born in Swinemünde (you can read that as "swine mouth") in Pomerania, and studied art in not-yet-infamous Dachau, near Munich. Baron Leopold von Freytag Loringhoven was her third husband, whom she married in New York in 1913, having emigrated in America in 1910.