Making Black Girls Count in Math Education Titelbild

Making Black Girls Count in Math Education

A Black Feminist Vision for Transformative Teaching

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Making Black Girls Count in Math Education

Von: Nicole M. Joseph, Erica N. Walker - foreword, H. Richard Milner IV - foreword
Gesprochen von: Allyson Johnson
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 17,95 € kaufen

Für 17,95 € kaufen

Über diesen Titel

Nicole M. Joseph investigates factors that contribute to the glaring underrepresentation of Black female students in mathematics. Joseph's account calls attention to educational structures and practices that contribute to race- and gender-based stratification in science, technology, engineering, and mathematics.

In her assessment of the intersectional difficulties facing this marginalized group, Joseph offers a critical view of the existing mathematics education research, practice, and policies that have neglected Black girls and women; confronts the problematic history of mathematics education policy; and considers imbalances in the current teacher workforce in United States mathematics programs. She then provides suggestions for reform. Joseph invites students, families, and educators, as well as researchers, policy makers, and other relevant stakeholders to disrupt systems, structures, and ideologies. She calls for an end to racism and sexism in many areas of mathematics education.

A must-listen for anyone concerned about supporting the mathematical learning and development of Black girls and women, this work advocates for coalition-building so that greater, more equitable opportunities for learning and engagement may be offered to Black female students.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.

©2022 The President and Fellows of Harvard College (P)2023 Tantor
Bildung
Noch keine Rezensionen vorhanden