Different Titelbild

Different

Escaping the Competitive Herd

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Different

Von: Youngme Moon
Gesprochen von: Bernadette Dunne
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 21,95 € kaufen

Für 21,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

Why trying to be the best...competing like crazy...makes you mediocre.

Every few years a book - through a combination of the author’s unique voice, storytelling ability, wit, and insight - simply breaks the mold. Bill Bryson’s A Walk in the Woods is one example. Richard Feynman’s Surely You’re Joking, Mr. Feynman! is another. Now comes Youngme Moon’s Different, a book for “people who don’t read business books”. Actually, it’s more like a personal conversation with a friend who has thought deeply about how the world works...and who gets you to see that world in a completely new light.

If there is one strain of conventional wisdom pervading every company in every industry, it’s the absolute importance of “competing like crazy”. Youngme Moon’s message is simply “Get off this treadmill that’s taking you nowhere. Going tit for tat and adding features, augmentations, and gimmicks to beat the competition has the perverse result of making you like everyone else”. Different provides a highly original perspective on what it means to offer something that is meaningfully different - different in a manner that is both fundamental and comprehensive.

Youngme Moon identifies the outliers, the mavericks, the iconoclasts - the players who have thoughtfully rejected orthodoxy in favor of an approach that is more adventurous. Some are even “hostile”, almost daring you to buy what they are selling. The MINI Cooper was launched with fearless abandon: “Worried that this car is too small? Look here. It’s even smaller than you think".

These are players that strike a genuine chord with even the most jaded consumers. In fact, almost every success story of the past two decades has been an exception to the rule. Simply go to your computer and compare AOL and Yahoo! with Google. The former pile on feature upon feature to their home pages, while Google is like an austere boutique, dominating a category filled with “extras". Different shows how to succeed in a world where conformity reigns...but exceptions rule.

©2010 Youngme Moon (P)2010 Random House
Marketing & Vertrieb
Noch keine Rezensionen vorhanden