
Artificial Nature
Studies in World Art, Book 14
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
3 Monate kostenlos
Für 4,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
-
Gesprochen von:
-
Gerard Marquez
-
Von:
-
Edward Lucie-Smith
Über diesen Titel
It is a historical peculiarity of landscape painting that it begins with the artificial, and only after that proceeds towards the natural. For example, landscape paintings, and especially fanciful Nilotic panoramas, were one of the genres produced by artists in Pompeii. When, with the Renaissance, landscape painting once again started to establish itself after a long interval, the representations of the surrounding world that artists began to produce as a separate and independent genre, rather than simply as a background for human figures, were usually more fanciful than real.
Giorgione’s Tempestá, for example, which is more landscape than figure painting, is conspicuous for this artificial quality. This is also true of some of the best-known works of Nicolo dell’Abate - among them the beautiful Death of Euridyce in the National Gallery, London.
©2014, 2019 Cv Publications (P)2019 Cv Publications