Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

  • The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception

  • Von: Willmar Sauter
  • Gesprochen von: Jack Chekijian
  • Spieldauer: 10 Std. und 13 Min.
Angebot endet am 01.05.2024 um 23:59 Uhr. Es gelten die Teilnahmebedingungen.
Aktiviere das begrenzte Angebot und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach den 3 Monaten erhälst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception Titelbild

The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception

Von: Willmar Sauter
Gesprochen von: Jack Chekijian
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Jederzeit kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 25,95 € kaufen

Für 25,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

The Theatrical Event discusses the objectives of theater studies by focusing on the communicative encounter between performer and spectator - the theatrical event. A theatrical event includes the presentation of a performance and the attention of an audience; in this sense, every performance - on stage or in the street, historical or contemporary - that is watched by an audience is a theatrical event. The concept underlines the "eventness" of all encounters between performers and spectators.

In the first part of the book, Willmar Sauter presents various models for the analysis of theatrical events, examining the relationship between performance and perception and the interaction between the performative event and its context. Using examples from ancient and recent theater history, and discussing traditional and nontraditional approaches to theater theory, he builds a paradigmatic change in the concept of theater. Constructs such as playing culture (as opposed to written culture), theatrical communication, theatricality, and theater as a model of cultural event are brought into focus and their methodological advantages explored.

The second part of the book uses the theoretical groundwork of the first part to enhance a variety of topics, including such legends as Sarah Bernhardt and other historical phenomena, such as a Swedish Renaissance play, Strindberg's ideas on acting, the question of ethnicity in the political theater of the 1930s, and critical writings on contemporary performances. Sauter examines how Robert Lepage's staging of A Dream Play is viewed by critics and scholars and analyzes Dario Fo's intercultural transfer to outdoor performances in Stockholm and the unusual sensationalism of Strindberg's Miss Julie.

©2000 The University of Iowa Press (P)2012 Redwood Audiobooks

Kritikerstimmen

"The Theatrical Event is promising and useful, perhaps the most useful conceptualization of the theatrical process available." (Janelle Reinelt, University of California, Davis, and former editor of Theatre Journal)

Das könnte dir auch gefallen

Das sagen andere Hörer zu The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.