The Proximity Paradox Titelbild

The Proximity Paradox

How to Create Distance from Business as Usual and Do Something Truly Innovative

Reinhören
0,00 € - Kostenlos hören
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige monatlich und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Proximity Paradox

Von: Alex Varricchio, Kiirsten May
Gesprochen von: Stephen Bowlby
0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 17,95 € kaufen

Für 17,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

You're too close to your business, and it's killing your creativity

Traditional business structures love stability and predictability. Yet many organizations believe the two essential ingredients for long-term success are creativity and innovation. Kirsten May and Alex Varricchio, founders of the marketing agency UpHouse, call the relationship between these two opposing expectations the Proximity Paradox - the belief that those who are closest to a subject are best-qualified to innovate for it, when, in reality, intense proximity limits creativity.

Instead, people need to create distance from challenges in order to see the best way forward. May and Varricchio believe that until we can separate innovation and execution within ourselves, we will only innovate to the level at which we can execute the idea. To be effective, we need to create distance between our innovation brain and our execution brain.

Unpacking 10 common Proximity Paradoxes that affect a company's people, processes, and industry, the authors share some practical ideas to create the distance necessary for your next great idea. An especially valuable book for creatives, and non-creatives in creative industries, but equally applicable to all businesses that depend on innovation.

©2020 Alex Varricchio and Kiirsten May (P)2020 Gildan Media
Arbeitsplatz- & Organisationsverhalten Management & Leadership Marketing & Vertrieb

Das sagen andere Hörer zu The Proximity Paradox

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.