The Power in the Room
Radical Education Through Youth Organizing and Employment
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
0,00 € im Probezeitraum
BEFRISTETES ANGEBOT
Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate + 15 € Audible-Guthaben
Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible Premium Mitgliedshaft für nur 0,99 € pro Monat. Dazu erhältst du ein Bonusguthaben von 15 € für Audible.de. Du wirst per Mail benachrichtigt.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Für 18,95 € kaufen
-
Gesprochen von:
-
Ron Butler
-
Von:
-
Jay Gillen
Über diesen Titel
Following in the rich traditions in African American cooperative economic and educational thought, teacher-organizer Jay Gillen describes the Baltimore Algebra Project (BAP) as a youth-run cooperative enterprise in which young people direct their peers’ and their own learning for a wage. BAP and similar enterprises are creating an educational network of empowered, employed students.
Gillen argues that this is a proactive political, economic, and educational structure that builds relationships among and between students and their communities. It’s a structure that meets communal needs—material and social, economic and political—both now and in the future. Through the story of the Baltimore Algebra Project, readers will learn why youth employment is a priority, how to develop democratic norms and cultures, how to foster positive community roles for 20–30 year-olds, and how to implement educational accountability from below.
Kritikerstimmen
“Readers interested in the intersection of political activism, economics, community, and education will find ample food for thought in Gillen’s insightful call for action.”
—Library Journal
“A must-read for activists and theorists who are concerned about democratic life in contemporary America.”
—Theresa Perry, author of Young, Gifted, and Black: Promoting High Achievement Among African-American Students
“A visionary tour de force built on a rock-solid foundation of teaching and organizing.”
—William Ayers, coauthor of “You Can’t Fire the Bad Ones!”: And 18 Other Myths About Teachers, Teachers’ Unions, and Public Education
“Anyone who wants to learn how to support youth development outside the dominant paradigms needs to wrestle with Gillen’s argument that economic empowerment, political activism, and education aren’t three different things; for Black people, they are three aspects of one thing. An extraordinarily important book, one Ella Baker would have loved.”
—Charles Payne, author of I’ve Got the Light of Freedom: The Organizing Tradition in the Mississippi Civil Rights Movement
—Library Journal
“A must-read for activists and theorists who are concerned about democratic life in contemporary America.”
—Theresa Perry, author of Young, Gifted, and Black: Promoting High Achievement Among African-American Students
“A visionary tour de force built on a rock-solid foundation of teaching and organizing.”
—William Ayers, coauthor of “You Can’t Fire the Bad Ones!”: And 18 Other Myths About Teachers, Teachers’ Unions, and Public Education
“Anyone who wants to learn how to support youth development outside the dominant paradigms needs to wrestle with Gillen’s argument that economic empowerment, political activism, and education aren’t three different things; for Black people, they are three aspects of one thing. An extraordinarily important book, one Ella Baker would have loved.”
—Charles Payne, author of I’ve Got the Light of Freedom: The Organizing Tradition in the Mississippi Civil Rights Movement
Noch keine Rezensionen vorhanden
