Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
The Passenger
- Gesprochen von: Julia Whelan, MacLeod Andrews
- Spieldauer: 12 Std. und 43 Min.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
2,95 €/Monat für 3 Monate
Für 16,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
A sunken jet, a missing body, and a salvage diver entering a conspiracy beyond all understanding. The Passenger is a dark, hallucinogenic novel from Cormac McCarthy, the legendary author of Blood Meridian, No Country for Old Men and The Road.
1980, Mississippi. It is three in the morning when Bobby Western zips the jacket of his wet suit and plunges into the darkness of the ocean. His dive light illuminates a sunken jet, nine bodies still buckled in their seats, hair floating, eyes devoid of speculation. Missing from the crash site are the pilot's flight bag, the plane's black box – and the tenth passenger.
Now a collateral witness to this disappearance, Bobby is discouraged from speaking of what he has seen. He is a man haunted: by the ghost of his father, inventor of the bomb that melted glass and flesh in Hiroshima, and by his sister, the love and ruin of his soul.
Traversing the American South, from the bars of New Orleans to an abandoned oil rig off the Florida coast, The Passenger is a breathtaking novel of morality and science, the legacy of sin, and the madness that is human consciousness.
The Passenger is book one in its duology. It is followed by Stella Maris.
Kritikerstimmen
"[McCarthy] writes prose as clean as a bullet cutting through the air and constructs tales as compelling as any you will read." (Telegraph)
"A gorgeous ruin in the shape of a hardboiled noir thriller... It’s rich and it’s strange, mercurial and melancholic." (Guardian)