Stone Blind Titelbild

Stone Blind

the breathtaking Sunday Times bestseller

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Stone Blind

Von: Natalie Haynes
Gesprochen von: Natalie Haynes
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 15,95 € kaufen

Für 15,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

Longlisted for the Women's Prize for Fiction 2023.

This audio edition is read by the author, Natalie Haynes.


In Stone Blind, the instant Sunday Times bestseller, Natalie Haynes brings the infamous Medusa to life as you have never seen her before.

'Witty, gripping, ruthless' – Margaret Atwood via X (Twitter)


‘So to mortal men, we are monsters. Because of our flight, our strength. They fear us, so they call us monsters’

Medusa is the sole mortal in a family of gods. Growing up with her Gorgon sisters, she begins to realize that she is the only one who experiences change, the only one who can be hurt.

When Poseidon commits an unforgiveable act against Medusa in the temple of Athene, the goddess takes her revenge where she can: on his victim. Medusa is changed forever – writhing snakes for hair and her gaze now turns any living creature to stone. She can look at nothing without destroying it.

Desperate to protect her beloved sisters, Medusa condemns herself to a life of shadows. Until Perseus embarks upon a quest to fetch the head of a Gorgon . . .

‘A fierce feminist exploration of female rage, written with wit and empathy’ – Glamour

'Natalie Haynes energizes the melodrama of ancient Greek gods with a divine level of storyteller’s flair . . . Listeners who enjoy transformative retellings of Greek myths will find much to relish in this production' - AudioFile

Belletristik Drachen & Fabelwesen Familienleben Fantasy Historische Romane Märchen

Diese Titel könnten dich auch interessieren

A Thousand Ships Titelbild
Circe Titelbild
Ariadne Titelbild
The Song of Achilles Titelbild
The Silence of the Girls Titelbild
Stone Blind - Der Blick der Medusa Titelbild
A Thousand Ships – Die Heldinnen von Troja Titelbild
Piranesi Titelbild
The Seven Husbands of Evelyn Hugo Titelbild
Great Big Beautiful Life Titelbild
Yellowface Titelbild
The Ballad of Songbirds and Snakes Titelbild
Penelope und die zwölf Mägde Titelbild
Der Report der Magd Titelbild
Light From Uncommon Stars Titelbild
Old Babes in the Wood Titelbild

Kritikerstimmen

Witty, gripping, ruthless (Margaret Atwood via X (Twitter))
The rollicking narrative voice that energises Stone Blind . . . is a voice that feels at once bitingly (post)modern and filled with old wisdom . . . The Gorgon’s head will take on a new and powerful resonance as a symbol of the way stories can be warped by time. Stone Blind acts as a brilliant and compellingly readable corrective.
Stone Blind is an exceptionally powerful retelling of Medusa's story, an emotional gut punch of a novel. Haynes brilliantly pulls off the feat of seamlessly alternating humour and heartbreak, creating characters that stay with you long after the novel's end. It is a dazzling achievement (Elodie Harper, author of The Wolf Den trilogy)
With this, her third novel based on ancient myth, [Haynes] has found a way of using all her classical erudition and her vivid sense of the ambiguous potency of the ancient stories, while being simultaneously very, very funny
A fierce feminist exploration of female rage, written with wit and empathy. Haynes makes the classics brutally relevant, and we reckon this one is going to be huge
It is no exaggeration to say that Haynes is the modern embodiment of the best of Homer. She is a proper, classic storyteller, whose linguistic skills and wit will have you hanging on every word
Stone Blind is inventive and playful . . . [and] very funny (Antonia Senior)
Pat Barker, Margaret Atwood and Madeline Miller have all successfully picked at the seams of the traditionally male take on these fantastic tales. But Natalie Haynes’s genius, this time with Stone Blind, her third Greek myth novel, is to not just focus on the female experience of Greek myth but also to add zest, humour and more than a little mischief . . . The ride is gripping, funny and heartbreaking. Love, sorrow, adventure and humour - Stone Blind has it all
What makes a monster is the central question in Natalie Haynes’ wry, spry feminist take on the Medusa myth . . . an earthy, playful yet rage-filled upending of the Greek hero trope
With wit, humanity and extraordinary imagination, Haynes breathes life and meaning into myths as she has done so brilliantly before (most famously with A Thousand Ships). She also shows that monsters can be divine or mortal. Not all heroes wear capes – and not all villains have snakes
Haynes’ clever, empathetic writing transforms Medusa from Gorgon into a girl, who’s a victim of the cruel machinations of the gods and of circumstance (Sarra Manning)
Natalie Haynes has made a contemporary classic out of a classic . . . and it should win prizes (Monique Roffey, author of The Mermaid of Black Conch)
There’s real tenderness in Haynes’s portrait of Medusa, a mortal abomination born into a family of divinities, and the efforts of her immortal Gorgon sisters to protect her from herself (Daisy Dunn)
Alle Sterne
Am relevantesten
I loved it and finished it in 2 days. Wonderful yet sad but beautiful story and funny.

Fantastic

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

... 10 stars for other authors. 4 Stars "only", because it's not my favourite book by her. And yet, it is another fabulous retelling of a myth, another female character finally given a voice. At times, I found Natalie Haynes' reading a bit too hurried, but I do love her voice, and the snake chapter is something else! More, please, more!

4 Stars for Natalie Haynes is like ...

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

This book made me ugly cry the way the Autor writes is incredible as is her naration

Absolutly fanastic

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Natalie Haynes stands up for another classic. Her modern take on ancient history is fiercely feminist, her characters multilayered and sparkling, her delivery poignant and her dry wit with the occasional emotional outburst (looking at you, entitled Perseus) hard hitting. The tragedy of Medusa expands the narrative well beyond the more well known key players and gives gods and men and women chance after chance to be better only to remain tragically bound by their choices or, in Medusas case, bound by other people’s choices.
A real treat and I can’t wait to dive into her other publications

Poignant, funny and modern but mostly desperately sad

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Achtung, ggf. leichte Spoiler:

Die Prämisse des Buchs hatte mir sehr gefallen. Ich war sehr gespannt, auf eine Adaption des Medusa-Mythos, den ich sehr traurig und tragisch finde. Gut war, dass grundsätzlich Medusa hier nicht als grausames Monster dargestellt wurde und Perseus nicht als der schmucke Held.

Mich hatten bereits die vorigen Bücher der Autorin nicht gänzlich überzeugt. Ich empfand die Charaktere als flach und farblos. In diesem Buch war dies erneut der Fall, aber noch mehr als in den Büchern zuvor. Die Charaktere waren durchweg eindimensional, uninteressant und unsympathisch.
Das mag auch an den vielen Perspektiven liegen, die teilweise sehr unnötig und unkonventionell waren. Es waren viel zu viele Perspektiven, das hat der Geschichte nicht gut getan. Die Perspektive der Medusa kam viel zu kurz. Es ist eigentlich so gut wie gar nicht, aus ihrer Sicht geschrieben. Sogar der Olivenstrauß auf der Akropolis hatte ein eigenes und recht langes und m.E. sinnloses Kapitel.
Viele solcher Kapitel habe ich urbendwann übersprungen. Ich habe das Buch, bzw. in meinem Fall das Hörbuch, überhaupt nicht genießen können und wollte nur, dass es schnell vorbeigeht. Ab der Hälfte ungefähr habe ich es auch mit der 1,5x Geschwindigkeit gehört. Anders konnte ich es nicht fertig kriegen.
Das lag bei mir auch an der Sprecherin. Ich habe es auf Englisch, also im Original gehört. Die Sprecherin (wenn ich mich nicht täusche, war es sogar Nathalie Haynes selber) hatte keine angenehme Erzählweise. Sie spielte die Szenen mit ihrer Stimme nach und wurde oft viel zu laut und anstrengend zuzuhören.

Meiner Meinung nach, eines der schlechtesten Hörbücher, die ich je gehört habe und bisher das schlechteste Buch aus dem Genre.

Keine gute Adaption

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Mehr Rezensionen ansehen