Slouching Towards Bethlehem Titelbild

Slouching Towards Bethlehem

Picador Modern Classics

Reinhören
Zeitlich begrenztes Angebot

3 Monate kostenlos
0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen
Aktiviere das befristete Angebot, mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach 3 Monaten bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Slouching Towards Bethlehem

Von: Joan Didion
Gesprochen von: Maya Hawke
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 31. Juli 2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

Für 15,95 € kaufen

Für 15,95 € kaufen

Jetzt kaufen
Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Abbrechen

Über diesen Titel

Long-listed, Los Angeles Times Best Books of the Year, 2017

Long-listed, Slate Best Books of the Year, 2024

This program is read by actor and singer-songwriter Maya Hawke, star of Netflix's Stranger Things.

"Narrating in a voice as clear and sustaining as a cool glass of water, Hawke’s unflashy approach allows the words to reveal their magic."—The Orange County Register

“Maya Hawke performs this classic collection superbly...Hawke gets Didion's measured pace and thoughtful tone just right as she conveys the much admired author's idiosyncratic, elegant language.”—AudioFile (Earphones Award Winner)

Celebrated, iconic, and indispensable, Joan Didion’s first work of nonfiction,
Slouching Towards Bethlehem, is considered a watershed moment in American writing. First published in 1968, the collection was critically praised as one of the “best prose written in this country.”

More than perhaps any other book, this collection by one of the most distinctive prose stylists of our era captures the unique time and place of Joan Didion’s focus, exploring subjects such as John Wayne and Howard Hughes, growing up in California and the nature of good and evil in a Death Valley motel room, and, especially, the essence of San Francisco’s Haight-Ashbury, the heart of the counterculture. As Joyce Carol Oates remarked: “[Didion] has been an articulate witness to the most stubborn and intractable truths of our time, a memorable voice, partly eulogistic, partly despairing; always in control.”

A Macmillan Audio production from Farrar, Straus and Giroux.

©2017 Joan Didion (P)2025 Macmillan Audio
Essays Nord-, Mittel- & Südamerika

Diese Titel könnten dich auch interessieren

The White Album Titelbild

Kritikerstimmen

“In her portraits of people, Didion is not out to expose but to understand, and she shows us actors and millionaires, doomed brides and naive acid-trippers, left wing ideologues and snobs of the Hawaiian aristocracy in a way that makes them neither villainous nor glamorous, but alive and botched and often mournfully beautiful.... A rich display of some of the best prose written today in this country.” —Dan Wakefield, The New York Times Book Review

Das sagen andere Hörer zu Slouching Towards Bethlehem

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 2 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    2 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

Voiceover Qualms

Liked the performance overall, but didn’t enjoy that all the female voices, besides first person perspective, were done in high pitched ‘silly girl’ voice. Why? Were the things they were saying so lacking any other possible interpretation but silly things girls say? I did not like that and would think someone could have suggested to do a different take on it for any of the women described in the California part of stories.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.