Our Minds Were Always Free Titelbild

Our Minds Were Always Free

A History of How Black Brilliance Was Exploited—and the Fight to Retake Control

Titel mit Angebot vorbestellen Für 0,00 € im Abo vorbestellen
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Our Minds Were Always Free

Von: Lisa E Davis
Titel mit Angebot vorbestellen Für 0,00 € im Abo vorbestellen

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 18,95 € vorbestellen

Für 18,95 € vorbestellen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

An exploration of how African American innovators and artists—whose impact and financial value in American music, movies, and TV is disproportionately greater than their numbers—have fought for and often won the rights to own and benefit from their own work.

When we think about the things that have barred success for African Americans, intellectual property law is hardly the first thing that comes to mind, if we even think of it all. We certainly don’t think of it as the launching pad for building generational wealth in the Black community, so it follows that we don’t see our favorite pop stars as revolutionary race warriors.

African American artists have finally, belatedly, come to be the owners of their art and beneficiaries of the money their art makes, after centuries of producing life-changing art. There were hundreds and thousands of Bessie Smiths before we ever got Beyoncé or Kendrick Lamar.

Lisa E. Davis, one of the foremost African American entertainment attorneys in the country, traces the epic journey Black Americans have been on, from being claimed as property to claiming the benefits of intellectual property. As she notes, “Under slavery, our minds were always free, but there was no profit from what our minds created.”

Beginning in the 18th century with the drafting of the Constitution and ending in the 21st century with a warning about the role technology will play in creative industries, Our Minds Were Always Free tells the story of the indelible legacy of Black American genius and the struggle to receive the credit and the profit that they deserved.
Nord-, Mittel- & Südamerika Popularkultur Recht Sozialwissenschaften
Noch keine Rezensionen vorhanden