Indie Game Publishing Titelbild

Indie Game Publishing

A Practical Guide for Videogame Developers

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible Premium Mitgliedshaft für nur 0,99 € pro Monat. Dazu erhältst du ein Bonusguthaben von 15 € für Audible.de. Du wirst per Mail benachrichtigt.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Indie Game Publishing

Von: Odile Limpach
Gesprochen von: Carol Scheider
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 1.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

Über diesen Titel

Indie Game Publishing is the essential guide for indie game developers seeking to put their game into the hands of players. Whether you decide to self-publish or find a publisher to partner with, this useful guide will take you through each step of the process and thoroughly prepare you for success. This revised edition has been redesigned and tailored specially for the audiobook listener.

Hear from experienced developers and expert publishers how they successfully released their games. You will find clear explanations of how partnerships and contracts work, learn about critical sales and marketing aspects, various possible funding models for games, and ultimately develop your own unique publishing strategy. Everything you need to successfully publish your game is in this audiobook! Topics covered include:

  • Understanding what publishers do and who they are
  • How to self-publish your game
  • Marketing
  • Sales
  • Distribution
  • Funding
  • Contracts

Also included is a detailed case study example of how rhythm platformer game Vectronom grew from a from student project all the way through to being published on PC, mobile, and Nintendo Switch, winning multiple awards and prizes along the way.

The author of this audiobook, Professor Odile Limpach, teaches economics and entrepreneurship, is co-founder of a game business accelerator, and previously was managing director of Blue Byte in Dusseldorf, Germany.

©2020 Odile Limpach (P)2021 Adventurous Media
Informatik Programmieren & Softwareentwicklung

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Think Like a Game Designer: The Step-by-Step Guide to Unlocking Your Creative Potential Titelbild
Gamedev Titelbild
Video Game Storytelling Titelbild
Blood, Sweat, and Pixels Titelbild
Doom Guy Titelbild
Play Nice Titelbild
Press Reset Titelbild
Laws of UX Titelbild
Fundamentals of Software Architecture Titelbild
Save the Cat! Titelbild
How to Make a Video Game All by Yourself Titelbild
Disrupting the Game Titelbild
Lost in a Good Game Titelbild
The Steal Like an Artist Audio Trilogy Titelbild
Noch keine Rezensionen vorhanden