Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Angebot endet am 01.05.2024 um 23:59 Uhr. Es gelten die Teilnahmebedingungen.
Aktiviere das begrenzte Angebot und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach den 3 Monaten erhälst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
George Balanchine Titelbild

George Balanchine

Von: Charles River Editors
Gesprochen von: David Van Der Molen
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Jederzeit kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 7,95 € kaufen

Für 7,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

“I don't want people who want to dance. I want people who have to dance.” (George Balanchine)

By the turn of the 20th century, American entertainment was still preoccupied with European-style operetta, as embodied in the works of cellist-composer Victor Herbert. Traditional dance forms moved from European stories to the American prairie in Oklahoma by the late 1940s, and what was once the property of Bavarian princes became the singing standards of cowboys riding through the corn fields in "Oh What a Beautiful Morning" and "Out of My Dreams".

At the time, the availability of classical ballet in America was scant. In contrast to the evolution of an American style in musical theater, Broadway, and film, ballet in the United States was ushered in largely through the efforts of an individual who brought with him a strong traditional sense from Russia and the rest of Europe, but was intent on producing a distinctly American style. Other experimentalists appeared, such as Isadora Duncan, but it was George Balanchine who managed to institutionalize and fund both a hybrid-traditional as well as an experimental form.

Balanchine, although a dancer as well, is today regarded as the “foremost contemporary choreographer in the world of ballet.” Despite much work in Russia and other parts of Europe, his eventual relocation to the United States made possible the establishment of an American ballet school and an elite ballet company: the New York City Ballet. In contrast to the fiercely guarded Russian classical style of the Bolshoi Theater, the New York City Ballet featured uniquely choreographed performances to previously unfamiliar musical works. These were approached with a uniquely American style of dance, however steeped in tradition the basic steps may have been.

©2022 Charles River Editors (P)2022 Charles River Editors

Das sagen andere Hörer zu George Balanchine

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.