
Blood, Sweat, and Pixels
The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Für 20,95 € kaufen
-
Gesprochen von:
-
Ray Chase
-
Von:
-
Jason Schreier
Über diesen Titel
Developing video games - hero's journey or fool's errand? The creative and technical logistics that go into building today's hottest games can be more harrowing and complex than the games themselves, often seeming like an endless maze or a bottomless abyss. In Blood, Sweat, and Pixels, Jason Schreier takes listeners on a fascinating odyssey behind the scenes of video game development, where the creator may be a team of 600 overworked underdogs or a solitary geek genius. Exploring the artistic challenges, technical impossibilities, marketplace demands, and Donkey Kong-size monkey wrenches thrown into the works by corporate, Blood, Sweat, and Pixels reveals how bringing any game to completion is more than Sisyphean - it's nothing short of miraculous.
Taking some of the most popular, best-selling recent games, Schreier immerses listeners in the hellfire of the development process, whether it's RPG studio Bioware's challenge to beat an impossible schedule and overcome countless technical nightmares to build Dragon Age: Inquisition; indie developer Eric Barone's single-handed efforts to grow country-life RPG Stardew Valley from one man's vision into a multimillion-dollar franchise; or Bungie spinning out from their corporate overlords at Microsoft to create Destiny, a brand-new universe that they hoped would become as iconic as Star Wars and Lord of the Rings - even as it nearly ripped their studio apart.
Documenting the round-the-clock crunches, buggy-eyed burnout, and last-minute saves, Blood, Sweat, and Pixels is a journey through development hell - and ultimately a tribute to the dedicated diehards and unsung heroes who scale mountains of obstacles in their quests to create the best games imaginable.
©2017 Jason Schreier (P)2017 HarperCollins PublishersThe stardew Valley story was a turning point in my life!
Didn't want it to stop!
Must-read if you have any interest in making games
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Entertaining insight into the development of actual famous games
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
great book! great audio! i hope for a second book.
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Hinter den Kulissen
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Insightful and without BS
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Super informative and fantastic speaker!
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Clean the house? Nah.
Cook? Nah.
Instead of that I just enjoyed this great book.
One-word review: Awesome
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Jason Schreier (Kotaku) liefert spannende Hintergrundgeschichten und Insights zu unterschiedlichsten Games: von Indie bis AAA-Produktionen.
Ray Chase spricht das Ganze sehr flüssig, deutlich und ist damit auch sehr gut zu verstehen, wenn man kein "native speaker" ist.
Faszination Videospiele
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
Ein Muss für jeden Videospiel-Fan!
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.
I only wish it was longer!
Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.