Company of One Titelbild

Company of One

Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Company of One

Von: Paul Jarvis
Gesprochen von: Paul Jarvis
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

What if the real key to a richer and more fulfilling career was not to create and scale a new start-up, but rather, to be able to work for yourself, determine your own hours, and become a (highly profitable) and sustainable company of one? Suppose the better - and smarter - solution is simply to remain small? This book explains how to do just that.

Company of One is a refreshingly new approach centered on staying small and avoiding growth, for any size business. Not as a freelancer who only gets paid on a per piece basis, and not as an entrepreneurial start-up that wants to scale as soon as possible, but as a small business that is deliberately committed to staying that way. By staying small, one can have freedom to pursue more meaningful pleasures in life and avoid the headaches that result from dealing with employees, long meetings, or worrying about expansion. Company of One introduces this unique business strategy and explains how to make it work for you, including how to generate cash flow on an ongoing basis.

Paul Jarvis left the corporate world when he realized that working in a high-pressure, high profile world was not his idea of success. Instead, he now works for himself out of his home on a small, lush island off of Vancouver, and lives a much more rewarding and productive life. He no longer has to contend with an environment that constantly demands more productivity, more output, and more growth.

In Company of One, Jarvis explains how you can find the right pathway to do the same, including planning how to set up your shop, determining your desired revenues, dealing with unexpected crises, keeping your key clients happy, and of course, doing all of this on your own.

©2019 Paul Jarvis (P)2018 Audible, Inc.
Erfolg im Beruf Geschäftsentwicklung & Unternehmertum Management & Leadership

Diese Titel könnten dich auch interessieren

Rework Titelbild
Start Small, Stay Small Titelbild
The E-Myth Revisited Titelbild
Built to Sell Titelbild
Buy Back Your Time Titelbild
The SaaS Playbook Titelbild
This Is Marketing Titelbild
Obviously Awesome Titelbild
Million Dollar Weekend Titelbild
The Lean Startup Titelbild
Slow Productivity Titelbild
How to Get Rich Titelbild
Traction Titelbild
Main Street Millionaire Titelbild
Zero to One Titelbild
Never Enough Titelbild
Alle Sterne
Am relevantesten
Nice ideas but mentioned multiple times. Anyway, was a pleasure to hear it. Some ideas were new to me.

Nice story

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Auf jeden Fall ein sehr informatives Sach-Hörbuch. Meiner Meinung nach, in manchen Punkten nicht ganz schlüssig und hin und wieder auch etwas langweilig, aber im Großen und Ganzen sachlich und lehrreich.
Ich bin selbst seit 10 Jahren selbstständig und höre gerne Hörbücher über Marketing, Entrepreneurship etc. Dieses ist definitiv eher für "Anfänger", auch wenn hier und da ein paar Punkte sind, die auch für bereits Selbstständige inspirierend sein können.

Interessant, wenn auch nur bedingt fesselnd

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Endlich Mal eine gute Alternative zu all dem Wachstumszwang und Blitzscaling. The Company of One sperrt sich nicht prinzipiell gegen Wachstum, bleibt jedoch klein und übersichtlich. Vor allem bleibt es aber menschlich. Ich finde es sympathisch!

Erfrischend und spannend!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Long before I started listening to this book, I had begun to build “a company of one” without knowing it. The book gave me a lot of insight on what I’ve been doing instinctively. It’s a must read to all entrepreneurs – before you start make sure you have a pen and a piece of paper to write on – as you’ll notice how ideas and inspiration will flow. Thank you, Paul.

Source of ideas and inspiration

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Beginner-friendly, most of it felt like common sense. I‘d expect a bit more for advanced solopreneuers

Good for beginners

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

This book is not for a bootstrapper or for someone who wants to start a one-person company. Surprised? But the title is saying literally that it is? Well, in author's definition, EVERYTHING can be called a "company of one" if it aligned with his moral values of how the company should be run. Even an employee working somewhere can be a company of one. So naturally, the advice in the book is extremely generic that can be applied to anything and everything. This, of course, makes the book entirely pointless.

The second problem with the book is that it's a one big moralistic narrative (regardless of whether I agree with it or not) about how companies should be more responsible and less growth-oriented. It's sounds more like a blog post rant, than a book.

The third problem is apples to oranges comparison. Author compares venture backed companies to individual freelancers and draws conclusions about how one should behave when building a small business. I'm sorry, but this does not make any sense whatsoever. On top of that, author is not making a proper case for each, but straw mans the approach he doesn't like ("growth at all costs is because of big ego") and steel mans approaches he likes ("this company X refused business to stay lean and look it's successful today"). It's easy to pick examples to fit your narrative years after decisions have been made.

Pointless book with a moralistic narrative

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.