Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

Mit Angebot hören

Angebot endet am 08.04.2024 um 23:59 Uhr. Es gelten die Teilnahmebedingungen.
Aktiviere das befristete Angebot und erhalte zusätzlich 15 € Audible Guthaben. Jederzeit kündbar.
Das Guthaben ist bis zum 01.07.24 einlösbar und gilt für den Erwerb von Audible-Inhalten im Einzelkauf.
Nach 3 Monaten bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 €/Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Aktiviere das kostenlose Probeabo und kündige jederzeit und ohne Verpflichtung.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Concert Masterworks Titelbild

Concert Masterworks

Von: Robert Greenberg,The Great Courses
Gesprochen von: Robert Greenberg
Hol dir dieses Angebot 0,00 € - Kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 3 Monaten. Jederzeit kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 57,95 € kaufen

Für 57,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Have you ever thought about the creative process that boiled inside geniuses like Mozart, Beethoven, Dvorák, Strauss, Brahms, Mendelssohn, or Liszt - or any composer, for that matter?

What goes through a composer's mind when a musical composition is being set to paper? Are those magical weeks or months spent in an agonizing creative blur of ideas first tried and then discarded, or is it a matter of pure inspiration? Does the composer hear the music in his head before even picking up a pen, or does the music in fact begin on that blank sheet of staff paper? Most important, can lay listeners like us, untrained in music's technicalities, learn how to open our ears to a composer's creative intentions?

Happily, the answer is a resounding "yes!" And in this series of 32 lectures, a professional composer and accomplished teacher will give you a new level of sophistication as a music listener - using as his teaching tools some of the most memorable works in all of music, by geniuses whose work has not only withstood time, but transcended it.

Through listening to these lectures, you'll gain a new grasp of the intricacies of musical purpose, structure, and narrative content that you will then be able to hear in any piece of music. And though this is a demanding course, with a deeper look into musical structure than untrained listeners are likely to have experienced, it is not an intimidating one. Professor Greenberg vividly positions each composition and its composer in the social and musical fabric of its period, so you can understand the music in its proper societal and artistic context and feel its emotional power in the same way as did its original audiences.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying reference material will be available in your Library section along with the audio.

©1995 The Teaching Company, LLC (P)1995 The Great Courses

Das sagen andere Hörer zu Concert Masterworks

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    11
  • 4 Sterne
    3
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    12
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    10
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.

Sortieren nach:
Filtern:
  • Gesamt
    4 out of 5 stars
  • Sprecher
    5 out of 5 stars
  • Geschichte
    4 out of 5 stars

A misleading title

In this audiobook Prof. Greenberg analyses just eight works: 1) Mozarts Piano Concerto No. 25 2) Beethovens Piano Concerto No. 5 3) Dvoraks Symphony No. 9 4) Strauss' tone poem Tod und Verklärung (Death and Transfiguration) 5) Beethovens Violin Concerto 6) Brahms' Violin Concerto 7) Mendelsohns Midsummer Night's Dream 8) Liszts Totentanz (Death Dance) So we have just four concertos, maybe five if we stretch the definition a bit and include Totentanz. My title suggestion: "Eight masterworks for the concert hall" Each part starts with a background lesson, followed by 3 lessons of pure Greenberg magic, a detailed but always accessible dissection and step by step reintegration of the works. The Word Score Guides provided in the pdf are a welcome help and visualize the explanations given to the audio. Unfortunately someone hampered with the order of the measure numbers in all but one of the word scores. In the end I printed these pages and glued them together in the correct order. A last remark: I guess these lessons were initially not planned as one course. Thrice we learn about the meaning of opus numbers, twice Prof. Greenberg gives us in the background lessons a lengthy discussion of Beethovens fifth symphony. But then I thought: "I got four courses for the price of one", and smiled.

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.

Sie haben diese Rezension bewertet.

Wir haben Ihre Meldung erhalten und werden die Rezension prüfen.

6 Leute fanden das hilfreich