Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat

  • The Philosophy of Film Noir

  • The Philosophy of Popular Culture
  • Von: Mark T. Conard
  • Gesprochen von: Jack Chekijian
  • Spieldauer: 10 Std. und 17 Min.
  • 4,0 out of 5 stars (1 Bewertung)

Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
The Philosophy of Film Noir Titelbild

The Philosophy of Film Noir

Von: Mark T. Conard
Gesprochen von: Jack Chekijian
0,00 € - kostenlos hören

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Jederzeit kündbar.

Für 27,95 € kaufen

Für 27,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Inhaltsangabe

Noir emerged as a prominent American film genre in the early 1940s, distinguishable by its use of unusual lighting, sinister plots, mysterious characters, and dark themes. From The Maltese Falcon (1941) to Touch of Evil (1958), films from this classic period reflect an atmosphere of corruption and social decay that attracted such accomplished directors as John Huston, Alfred Hitchcock, Billy Wilder, and Orson Welles. The Philosophy of Film Noir is the first volume to focus exclusively on the philosophical underpinnings of these iconic films. Opening with an examination of what constitutes noir cinema, the book interprets the philosophical elements consistently present in the films - themes such as moral ambiguity, reason versus passion, and pessimism. The contributors to the volume also argue that the essence and elements of noir have fundamentally influenced movies outside of the traditional noir period. Neo-noir films such as Pulp Fiction (1994), Fight Club (1999), and Memento (2000) have reintroduced the genre to a contemporary audience. As they assess the concepts present in individual films, the contributors also illuminate and explore the philosophical themes that surface in popular culture.

©2005 The University Press of Kentucky (P)2015 Redwood Audiobooks

Das sagen andere Hörer zu The Philosophy of Film Noir

Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.
Gesamt
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Sprecher
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0
Geschichte
  • 4 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    0
  • 4 Sterne
    1
  • 3 Sterne
    0
  • 2 Sterne
    0
  • 1 Stern
    0

Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.