The Membership Economy Titelbild

The Membership Economy

Find Your Super Users, Master the Forever Transaction, and Build Recurring Revenue

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

The Membership Economy

Von: Robbie Kellman Baxter
Gesprochen von: Tom Pile
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 20,95 € kaufen

Für 20,95 € kaufen

ZEITLICH BEGRENZTES ANGEBOT. Nur 0,99 € pro Monat für die ersten 3 Monate. 3 Monate für 0,99 €/Monat, danach 9,95 €/Monat. Bedingungen gelten. Jetzt starten.

Über diesen Titel

Find Your Super Users, Master the Forever Transaction, and Build Recurring Revenue

If you've ever used ZipCar, Amazon Prime, Spotify, NetFlix, Groupon, Weight Watchers, SurveyMonkey, United Mileage Plus, Pinterest, or Twitter, you are part of The Membership Economy, an increasingly popular model that author Robbie Kellman Baxter sees as the inevitable result of technological advancements, social trends, and a generation in transition.

The Membership Economy argues that we are now moving away from ownership, but we still want the benefits that come with access.

"As individuals grow frustrated with the burdens of owning, caring for, and storing too much stuff, they are looking for ways to minimize that stress. They are also experiencing a need for meaningful connection and community."

The membership-based business is a problem solver for both businesses and individuals. It spares people from the duties of ownership and provides a feeling of commonality and affiliation. For businesses it offers the opportunity to create a "forever customer" who remains loyal and participatory, even as the company shifts and changes. Membership allows for building direct relationships and continuously generates a data stream that can be tapped for a variety of purposes.

Ultimately it provides the cachet of belonging.

©2015 Robbie Kellman Baxter (P)2016 Audible, Inc.
Management & Leadership Marketing & Vertrieb
Alle Sterne
Am relevantesten
A must read for everyone wanting to launch or grow a membership/subscription business. So many incredible Examples to learn from. Will listen to it again and again!

Still very relevant!

Ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuche es in ein paar Minuten noch einmal.