Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Music and Embodied Cognition
- Listening, Moving, Feeling, and Thinking
- Gesprochen von: Marcus Freeman
- Spieldauer: 11 Std.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
2,95 €/Monat für 3 Monate
Für 25,95 € kaufen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Inhaltsangabe
Taking a cognitive approach to musical meaning, Arnie Cox explores embodied experiences of hearing music as those that move us both consciously and unconsciously. In this pioneering study that draws on neuroscience and music theory, phenomenology and cognitive science, Cox advances his theory of the "mimetic hypothesis", the notion that a large part of our experience and understanding of music involves an embodied imitation in the listener of bodily motions and exertions that are involved in producing music. Through an often unconscious imitation of action and sound, we feel the music as it moves and grows.
With applications to tonal and post-tonal Western classical music, to Western vernacular music, and to non-Western music, Cox’s work stands to expand the range of phenomena that can be explained by the role of sensory, motor, and affective aspects of human experience and cognition.
Published by Indiana University Press.
"One of the best studies on the role of conceptual metaphor in music comprehension and theory I've ever read." - Mark Johnson, author (with George Lakoff) of Philosophy in the Flesh
"This book puts forth a beautiful account of what it's like to listen to music." - Elizabeth Margulis, author of On Repeat: How Music Plays the Mind