Michelangelo Drawings Titelbild

Michelangelo Drawings

Studies in World Art, Book 59

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Prime Logo Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Michelangelo Drawings

Von: Edward Lucie-Smith
Gesprochen von: Joe Van Riper
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 4,95 € kaufen

Für 4,95 € kaufen

Über diesen Titel

There is no doubt that the show of Michelangelo drawings at the British Museum in London counted as one of the artistic events of the year, if not of the decade. It is unlikely that the public will have another chance to see such a complete panorama of the artist’s achievement as a draughtsman for many years to come, if indeed ever again. The museum reported, before the exhibition had even opened, that advance bookings had reached a level three times greater than that of any previous show held in its - rather cramped - temporary exhibition space.

The reasons for this rush to get in are not hard to discover. Michelangelo’s reputation is that of the greatest of all artists. Most of his finished, or near-finished, works are in marble or fresco, and can never leave their locations in Florence or Rome. His drawings are the only portable objects we have, and many of the best of these are in British collections - in the British Museum itself, and in the Ashmolean Museum in Oxford. To these the show adds drawings borrowed from the Teyler Museum in Haarlem. Many of the sheets on view are now so familiar from reproduction - for example, the studies of bathers for the "Battle of Cascina", or the red chalk drawing for the figure of Adam on the Sistine ceiling - that many visitors will feel sure they have encountered them previously. In fact, they probably haven’t. Old Master drawings are too fragile, and too vulnerable to the effects of light, to be put on view very often, or for prolonged periods of time.

©2014, 2017 Cv Publications (P)2018 Cv Publications
Kunst
Noch keine Rezensionen vorhanden