• The Leader's Guide to Storytelling

  • Mastering the Art and Discipline of Business Narrative, Revised and Updated
  • Autor: Stephen Denning
  • Sprecher: Graeme Malcolm
  • Spieldauer: 10 Std. und 42 Min.
  • Ungekürztes Hörbuch
  • Erscheinungsdatum: 13.08.2012
  • Sprache: Englisch
  • Anbieter: Audible Studios
  • 3.5 out of 5 stars (8 Bewertungen)

Regulärer Preis: 27,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
ODER
Im Warenkorb

Inhaltsangabe

How leaders can use the right story at the right time to inspire change and action.

This revised and updated edition of the best-selling book A Leader's Guide to Storytelling shows how storytelling is one of the few ways to handle the most important and difficult challenges of leadership: sparking action, getting people to work together, and leading people into the future. Using myriad illustrative examples and filled with how-to techniques, this book clearly explains how you can learn to tell the right story at the right time.

Stephen Denning has won awards from Financial Times, The Innovation Book Club, and 800-CEO-READ. This book on leadership storytelling shows how successful leaders use stories to get their ideas across and spark enduring enthusiasm for change. Stephen Denning offers a hands-on guide to unleash the power of the business narrative.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying reference material will be available in your My Library section along with the audio.

©2011 John Wiley & Sons, Inc (P)2012 Audible, Inc.

Hörerrezensionen

Bewertung

Gesamt

  • 3.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    2
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    5
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    0

Sprecher

  • 3.5 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    2
  • 3 Sterne
    2
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    0

Geschichte

  • 3 out of 5 stars
  • 5 Sterne
    1
  • 4 Sterne
    0
  • 3 Sterne
    3
  • 2 Sterne
    1
  • 1 Stern
    1
Sortieren nach:
  • Gesamt
    3 out of 5 stars
  • Sprecher
    4 out of 5 stars
  • Geschichte
    3 out of 5 stars

Weicht stellenweise vom Thema ab und bringt wenig Aufbauhilfe

Der Titel des Buches suggeriert eine Anleitung zum Aufbau von Geschichten für den Business Alltag, leider weicht Denning in Teilen recht stark davon ab und gibt Erläuterungen zum Thema Management. Die Anleitungen für Storytelling sind dagegen relativ kurz, oberflächlich und vage gehalten. Denning listet zwar verschiedene Arten von Storys auf, bringt aber in den einzelnen Kapiteln wenig bzw. wenig aussagekräftige Beispiele. Ich persönlich hatte mehr Anleitungen (wie ist welche Art von Story aufgebaut) bzw. mehr Storys als Beispiele erwartet.

2 von 2 Hörern fanden diese Rezension hilfreich