Empathy and Emotional Intelligence for Project Managers Titelbild

Empathy and Emotional Intelligence for Project Managers

Leading with Empathy and Emotional Intelligence in Project Management

Reinhören
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören
Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Es gelten die Audible Nutzungsbedingungen.
Bist du Amazon Prime-Mitglied?
Audible 60 Tage kostenlos testen
Für die ersten drei Monate erhältst du die Audible-Mitgliedschaft für nur 0,99 € pro Monat.
Pro Monat bekommst du ein Guthaben für einen beliebigen Titel aus unserem gesamten Premium-Angebot. Dieser bleibt für immer in deiner Bibliothek.
Höre tausende enthaltene Hörbücher, Audible-Originale, Podcasts und vieles mehr.
Pausiere oder kündige dein Abo monatlich.
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, monatlich flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.

Empathy and Emotional Intelligence for Project Managers

Von: Clement Pereira
Gesprochen von: Julia Denvir
Dieses Angebot sichern 0,00 € - kostenlos hören

9,95 €/Monat nach 3 Monaten. Angebot endet am 16.12.2025 um 23:59 Uhr. Monatlich kündbar.

9,95 € pro Monat nach 30 Tagen. Monatlich kündbar.

Für 7,95 € kaufen

Für 7,95 € kaufen

Über diesen Titel

This transformative course empowers project managers to lead with empathy and emotional intelligence, unlocking the potential for stronger team connections, improved stakeholder relationships, and outstanding project outcomes.

Listeners will learn how to build trust, resolve conflicts, and communicate empathetically to create high-performing, motivated teams and align with stakeholder expectations.

Learning Objectives:

By the end of this course, participants will:

  • Develop core empathy skills to connect deeply with team members and stakeholders.
  • Master emotional intelligence competencies for improved leadership and interpersonal dynamics.
  • Apply empathy-driven strategies to enhance collaboration, resolve conflicts, and motivate teams.
  • Foster inclusive environments that prioritize trust, respect, and productivity.

Learning Content:
1: Foundations of Empathy and Emotional Intelligence
2: Empathy in Action for Project Managers
3: Conflict Resolution Through Empathy
4: Enhancing Team Dynamics with Emotional Intelligence
5: Empathy in Stakeholder and Client Engagement
6: Empathy in Communication and Feedback
7: Tools and Strategies for Fostering Empathy

Key Takeaways:

•A toolkit of actionable strategies for embedding empathy into project workflows.
•Refined communication skills to inspire trust and collaboration.
•Greater confidence in handling complex interpersonal and stakeholder dynamics.
•A tailored roadmap for continuous growth in emotional intelligence and leadership

©2025 Clement Pereira (P)2025 Clement Pereira
Erfolg im Beruf Management & Leadership
Noch keine Rezensionen vorhanden