Wir haben eine für Screen-Reader optimierte Seite erstellt. Um die Barrierefreiheit unserer Seite für Sie zu verbessern, bieten wir Ihnen eine einfacher zu navigierenden Seite an. Diese finden Sie unter der Web-Adresse www.audible.de/access.
Good Strategy/Bad Strategy Hörbuch

Good Strategy/Bad Strategy: The Difference and Why It Matters

Regulärer Preis:21,95 €
  • Details zum Angebot:
    • 1 Hörbuch pro Monat
    • 30 Tage kostenlos testen
    • Dann 9,95 € pro Monat
    • Jederzeit kündbar
  • - oder -

Inhaltsangabe

Developing and implementing a strategy is the central task of a leader, whether the CEO at a Fortune 100 company, an entrepreneur, a church pastor, the head of a school, or a government official. Richard Rumelt argues that the heart of a good strategy is insight - into the true nature of the situation, into the hidden power in a situation, and into an appropriate response. He shows you how insight can be cultivated with a wide variety of tools for guiding your own thinking.

Good Strategy/Bad Strategy integrates fascinating examples from business, nonprofit, and military affairs to bring its original ideas to life: From Apple to General Motors, from the two Iraq wars to Afghanistan, from a small local market to Wal-Mart, from the Getty Trust to the Los Angeles Unified School District, from Global Crossing to the 2007-08 financial crisis, and many more. The abundance of business-ready insights offered by Rumelt stem from his decades of digging beyond the superficial to address hard questions with honesty and integrity.

©2012 Original material © 2011 by Richard Rumelt. Recorded by arrangement with Crown Business, an imprint of the Crown Publishing Group, a division of Random House, Inc. (P)2012 (p) 2012 HighBridge Company

Kritikerstimmen

"Refreshing...clear...elegant.... If you want to make strategy, you will need...this book." (Walter Kiechel, author of The Lords of Strategy)

"Brilliant...a milestone in both the theory and practice of strategy." (John Stopford, Emeritus Professor, London Business School)

"Drawing on a wealth of examples, Rumelt identifies the critical features that distinguish powerful strategies from wimpy ones-and offers a cache of advice on how to build a strategy that is actually worthy of the name. If you're certain your company is already poised to out-perform its rivals and out-run the future, don't buy this book. If, on the other hand, you have a sliver of doubt, pick it up pronto!" (Gary Hamel, co-author of Competing for the Future)

Hörerrezensionen

Bewertung

4.2 (16 )
5 Sterne
 (10)
4 Sterne
 (3)
3 Sterne
 (1)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (2)
Gesamt
4.2 (11 )
5 Sterne
 (6)
4 Sterne
 (3)
3 Sterne
 (1)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (1)
Geschichte
4.1 (11 )
5 Sterne
 (6)
4 Sterne
 (2)
3 Sterne
 (2)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (1)
Sprecher
Sortiert nach:
  •  
    Ingo 08.11.2016
    Ingo 08.11.2016
    Bewertungen
    Rezensionen
    28
    3
    Gesamt
    Sprecher
    Geschichte
    "Eins der besten Strategie Bücher!"

    Rumelt bleibt nicht an der Oberfläche wie viele andere Autoren. Er leitet anhand zahlreicher Beispiele Merkmale von guter bzw. schlechter Strategie ab, die überzeuged und praxistauglich sind.

    Obwohl ich auch schon das Buch gelesen hatte, konnte ich das Hörbuch nicht in einem Rutsch durchhören. Dafür enthält es zuviele Informationen, die man am besten stückweise hört und 'verdaut'.

    0 von 0 Hörern fanden diese Rezension hilfreich

Missbrauch melden

Entspricht diese Rezension nicht unseren Richtlinien für Rezensionen oder ist in anderer Weise unzumutbar und sollte deshalb von unserer Website entfernt werden? Dann klicken Sie bitte auf "Bei Audible melden".

Abbrechen

Vielen Dank!

Wir werden die Rezension prüfen und das Nötige veranlassen.