Wir haben eine für Screen-Reader optimierte Seite erstellt. Um die Barrierefreiheit unserer Seite für Sie zu verbessern, bieten wir Ihnen eine einfacher zu navigierenden Seite an. Diese finden Sie unter der Web-Adresse www.audible.de/access.
Driven Hörbuch

Driven: Inside BMW, the Most Admired Car Company in the World

Regulärer Preis:20,95 €
  • Details zum Angebot:
    • 1 Hörbuch pro Monat
    • 30 Tage kostenlos testen
    • Dann 9,95 € pro Monat
    • Jederzeit kündbar
  • - oder -

Inhaltsangabe

Here is an exclusive look at one of the world's most successful and controversial companies, and the mysterious family behind it.

BMW is arguably the most admired carmaker in the world. It's financial performance is the envy of its competitors, and BMW products inspire near-fanatical loyalty. While many carmakers struggle with falling sales, profits and market share, demand for BMWs continues to grow, frequently outpacing production.

Now, David Kiley, Detroit bureau chief at USA Today and author of Getting the Bugs Out, which covered Volkswagen's demise and rebirth, goes inside the fabled German automaker to see how it does what it does so well. With unprecedented access to BMW executives, Kiley goes behind the walls of BMW's famed "Four Cylinders" headquarters in Munich at a time when the company is in its most aggressive, and some say riskiest, expansion in its history, and when some of the company's new products, like the 7 Series sedan and Z4 roadster, are for the first time drawing as many barbs from critics as bouquets.

Kiley covers intimate details of the boardroom drama surrounding the company's nearly disastrous acquisition and subsequent sale of the British Rover Group and its expansion into selling MINI and Rolls Royce cars.

Besides being a world-class carmaker, BMW is also considered one of the smartest consumer marketing companies and Kiley explores the extraordinary value and management of the BMW brand mystique. He also takes a revealing look at the mysterious and ultra-private Quandt family of Bad Homburg Germany, which owns a controlling stake in BMW: Johanna and Susanne Quandt, two of the wealthiest women in Europe, and Stefan Quandt, one of the wealthiest bachelors on the continent.

©2002 Paul Lawrence; (P)2009 Audible, Inc.

Kritikerstimmen

"David Kiley does an excellent and timely job of exploring what has been right about BMW and asking the right questions about whether it will continue to lead the industry in brand and product focus and excellence. A fascinating read." (Bob Lutz, Vice Chairman, General Motors)
"David Kiley has captured the unique DNA of BMW and presents it in a straightforward and readable manner. He gets at the essence of the BMW brand and what makes it tick." (J. D. "Dave" Power lll, Founder, J. D. Power and Associates)

Das könnte Ihnen auch gefallen

Hörerrezensionen

Bewertung

1.0 (1 )
5 Sterne
 (0)
4 Sterne
 (0)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (1)
Gesamt
0 (0 )
5 Sterne
 (0)
4 Sterne
 (0)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (0)
Geschichte
0 (0 )
5 Sterne
 (0)
4 Sterne
 (0)
3 Sterne
 (0)
2 Sterne
 (0)
1 Stern
 (0)
Sprecher
Sortiert nach:
  •  
    flgodbersen Sydals, Dänemark 05.06.2010
    flgodbersen Sydals, Dänemark 05.06.2010
    Mal mit
    „hilfreich“
    bewertet
    3
    Bewertungen
    Rezensionen
    1
    1
    Mir folgen
    Ich folge
    0
    0
    Gesamt
    "Wie peinlich"

    Das schlechteste Buch, dass ich seit langen gehört habe. Die 1. Stunde kommt einem vor, wie eine Auflistung sämtlicher Einzelteile aus einem TÛV Gutachten und der Rest wird leider auch nicht besser. Schade, ich hatte gehofft eine spannende Geschichte über ein wirklich spannendes Unternehmen zu hören.

    3 von 4 Hörern fanden diese Rezension hilfreich

Missbrauch melden

Entspricht diese Rezension nicht unseren Richtlinien für Rezensionen oder ist in anderer Weise unzumutbar und sollte deshalb von unserer Website entfernt werden? Dann klicken Sie bitte auf "Bei Audible melden".

Abbrechen

Vielen Dank!

Wir werden die Rezension prüfen und das Nötige veranlassen.