Entdecke mehr mit dem kostenlosen Probemonat
Mit Angebot hören
-
Play Nice
- The Rise, Fall, and Future Of Blizzard Entertainment
- Spieldauer: 9 Std.
Artikel konnten nicht hinzugefügt werden
Leider können wir den Artikel nicht hinzufügen, da Ihr Warenkorb bereits seine Kapazität erreicht hat.
Der Titel konnte nicht zum Warenkorb hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Der Titel konnte nicht zum Merkzettel hinzugefügt werden.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Von Wunschzettel entfernen“ fehlgeschlagen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
„Podcast folgen“ fehlgeschlagen
„Podcast nicht mehr folgen“ fehlgeschlagen
Aktiviere das kostenlose Probeabo mit der Option, jederzeit flexibel zu pausieren oder zu kündigen.
Nach dem Probemonat bekommst du eine vielfältige Auswahl an Hörbüchern, Kinderhörspielen und Original Podcasts für 9,95 € pro Monat.
Wähle monatlich einen Titel aus dem Gesamtkatalog und behalte ihn.
Für 21,95 € vorbestellen
Sie haben kein Standardzahlungsmittel hinterlegt
Es tut uns leid, das von Ihnen gewählte Produkt kann leider nicht mit dem gewählten Zahlungsmittel bestellt werden.
Kauf durchführen mit:
Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss deiner Bestellung erklärst du dich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lese auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Inhaltsangabe
New York Times bestselling author and the gaming industry's preeminent investigative journalist Jason Schreier examines three decades of ups and downs at Blizzard Entertainment leading up to a hostile corporate takeover and a sexual misconduct scandal that put the legendary developer in a world of (Warcraft) trouble.
For video game fans, the name Blizzard Entertainment was once synonymous with perfection. The renowned company behind classics like Diablo and World of Warcraft was known to celebrate the joy of gaming over all else. What was once two UCLA students' simple mission — to make games they wanted to play — launched an empire with thousands of employees, millions of fans, and billions of dollars.
But when Blizzard cancelled a buzzy project in 2013, it gave Bobby Kotick, the infamous CEO of corporate parent Activision, the excuse he needed to start cracking down on Blizzard's proud autonomy. Led by executives from McKinsey and Procter & Gamble, Activision began invading Blizzard from the inside. Glitchy products, PR disasters, and mass layoffs followed, marring the company’s once pristine image. Then, in 2021, a staggering sexual misconduct and discrimination lawsuit against the company triggered a widespread reckoning and a shocking $69 billion acquisition.
Based on firsthand interviews with more than 300 current and former employees, PLAY NICE chronicles the creativity, frustration, beauty, and betrayal across the epic 33-year saga of Blizzard Entertainment. From previously unrevealed stories of Blizzard’s early culture, including fist fights and a hotel ban, to the full story of Titan, Blizzard’s most high-profile canceled project, and the behind-the-scenes saga of how Blizzard executives battled their Activision overlords tooth and nail, this book explores the delight and despair of what it really means to "bleed Blizzard blue." Full of colorful personalities and dramatic twists, PLAY NICE is The Social Network for the video game industry.
For video game fans, the name Blizzard Entertainment was once synonymous with perfection. The renowned company behind classics like Diablo and World of Warcraft was known to celebrate the joy of gaming over all else. What was once two UCLA students' simple mission — to make games they wanted to play — launched an empire with thousands of employees, millions of fans, and billions of dollars.
But when Blizzard cancelled a buzzy project in 2013, it gave Bobby Kotick, the infamous CEO of corporate parent Activision, the excuse he needed to start cracking down on Blizzard's proud autonomy. Led by executives from McKinsey and Procter & Gamble, Activision began invading Blizzard from the inside. Glitchy products, PR disasters, and mass layoffs followed, marring the company’s once pristine image. Then, in 2021, a staggering sexual misconduct and discrimination lawsuit against the company triggered a widespread reckoning and a shocking $69 billion acquisition.
Based on firsthand interviews with more than 300 current and former employees, PLAY NICE chronicles the creativity, frustration, beauty, and betrayal across the epic 33-year saga of Blizzard Entertainment. From previously unrevealed stories of Blizzard’s early culture, including fist fights and a hotel ban, to the full story of Titan, Blizzard’s most high-profile canceled project, and the behind-the-scenes saga of how Blizzard executives battled their Activision overlords tooth and nail, this book explores the delight and despair of what it really means to "bleed Blizzard blue." Full of colorful personalities and dramatic twists, PLAY NICE is The Social Network for the video game industry.
©2024 Jason Schreier (P)2024 Grand Central Publishing
Das könnte dir auch gefallen
Weitere Titel des Autors
Das sagen andere Hörer zu Play Nice
Nur Nutzer, die den Titel gehört haben, können Rezensionen abgeben.Rezensionen - mit Klick auf einen der beiden Reiter können Sie die Quelle der Rezensionen bestimmen.
Es gibt noch keine Rezensionen